Een interim manager op EZ!

EZ wordt zo zwak geleid, dat kan nu niet meer in de crisis die onze maatschappij financieel doormaakt.
Op economisch gebied moet er nu kundig langs allerlei klippen genavigeerd worden. Maar de CDA minister van EZ heeft expliciet aangegeven dat ze niet gaat sturen. Ze wil aan de kant blijven staan.

Dat hadden de vakbonds bestuurders een paar dagen geleden al begrepen in een gesprek met mevrouw van der Hoeven. Dus nu is de consequentie dat ze als vakbond adviseren dat er een interimmanager op EZ wordt benoemd. Iemand die niet meer als boekhouder acteert, maar als vernieuwer met visie.

Onze economie heeft het snijden van de boekhouders nu wel gehad. Het vet is er af. Dure projecten gestopt, de flexwerkers de deur uit. De vaste medewerkers moeten echter nog ontslagen worden.
Om dat te voorkomen, moet er nu echt gestuurd gaan worden.
Van de voormalige kleuterjuf van de Hoeven is dat niet te verwachten.
Daarom zou ze zelf de consequentie moeten trekken en aftreden, of een stapje opzij doen. Dat kan van der Hoeven als een soort stasi agent de belangen van het CDA op EZ in de gaten houden als iemand anders haar echte werk aan het doen is.

De Unie heeft het zelfs over een extra crisis minister die over de ministeries heen werkt. Daar hadden we toch een premier voor? Of is het diens cda achtergrond die hem onzichtbaar maakt?


Wat moet zo’n interim manager op EZ gaan doen?

Voor inspiratie, zie het bod van Solar World op Opel Zo kan Duitsland de EU voorzien van elektrisch vervoer en ook werkgelegenheid.
Waarom doet Nederland niet mee aan dat bod? Ons bedrijfsleven heeft alle benodigde kennis en vaardigheden in huis.

Dit is wat Al Gore en Obama bedoelen met Green Jobs

Dit bericht is geplaatst in guldenlijn. Bookmark de permalink.

8 Reacties op Een interim manager op EZ!

  1. Henk Daalder zegt:

    Avatar van Henk Daalder
    Het duitse SolarWorld bood aan om http://www.autokompas.nl/nieuws/2008/11/Solarworld-doet-bod-op-Opel.html. Dan kan Solar world in de Opel fabrieken elektrische auto’s gaan maken.

    Dat is het soort visie dat ook onze regering nu aan de dag moet leggen.

    Een duitse wetenschapper zei: “De vooruitzichten voor Opel zijn bij Solarworld beter dan binnen de huidige verbintenis met GM. Het is alleen de vraag of GM bereid is bij deze prijs toe te happen.”

  2. Henk Daalder zegt:

    Avatar van Henk Daalder
    Een nederlandse visie is dan meteen om ons automotive bedrijfsleven, vooral heel veel en zeer diverse toeleveranciers een bod te laten doen om mee te helpen die elektrische auto te bouwen.

    En alvast onderdelen te ontwikkelen die toch nodig zullen zijn.

    Op Opel die http://www.spiegel.de/wirtschaft/0,1518,591453,00.html, of een nieuwe fabriek, de toeleveranciers moeten hun kans NU grijpen. Juist in Nederland.

    Reactie is geredigeerd

  3. Helena zegt:

    Avatar van Helena
    Heb je al gelezen dat de luchtkwaliteit in NL slechter is dan in de rest van Europa? (niet verwonderlijk overigens, was al langer bekend)(uitgezonderd België):
    Rotterdam, 20 nov. De lucht in Nederland is vuiler en ongezonder dan politici en burgers veronderstellen. Dat stelt de Stichting Natuur en Milieu op gezag van recente onderzoeken, onder meer van het Oostenrijkse IIASA, uitgevoerd in opdracht van de Europese Commissie.

    Zie http://www.nrc.nl/binnenland/article2067374.ece/Luchtvervuiling_vooral_in_Nederland artikel in het NRC Handelsblad waar ook een link staat naar een samenvatting/brochure.

    Minister van der Hoeven vind ik niet echt geschikt voor EZ, ik snap niet waarom ze die functie heeft gekregen!
    Reactie is geredigeerd

  4. Henk Daalder zegt:

    Avatar van Henk Daalder
    De ongezonde lucht is ook een belangrijke reden om juist ons land aan de elektrische auto te krijgen.
    Maar het CDA exploiteert juist de luchtvervuiling. De vorige staatssecretaris van “milieu” van Geel, heeft het salderings mechanisme ingevoerd. Daarbij mag je een vervuild stadcentrum adminstratief schoon verklaren door de groene weiden buiten de stad ook een deel van de vervuiling toe te dichten.

  5. jeg synes zegt:

    Avatar van jeg synes
    zijn ze nu helemaal gek geworden?….
    laat de regering nu eens de realiteit onder ogen zien en tot de conclusie komen dat de economie zoals we die tot voor kort nog kenden afgelopen is…UIT! en niet meer terug komt in dezelfde vorm…
    Minister v.d. Hoeven kon wel eens helemaal gelijk hebben…laat iedereen eerst maar eens met beide benen terug komen op de aarde en dan concluderen dat de luchtbel uiteen gespat is…daarna beginnen we gewoon met een andere economie van consuminderen, meer tijd en meer
    kwaliteit in leven en werk…
    het hebben-tijdperk is voorbij…

    jeggroet

  6. Henk Daalder zegt:

    Avatar van Henk Daalder
    Dit gaat niet over het hebben tijdperk, maar over het houden van werk, en het creëren van nieuw werk.
    Daarvoor moet ook EZ en de rest van de regering en politiek willen meedenken en meesturen.

    Anders hebben heel veel mensen straks heel veel vrije tijd, en veel schulden.

  7. Henk Daalder zegt:

    Avatar van Henk Daalder
    Ook het
    Reactie is geredigeerd

  8. Aad Verbaast zegt:

    Avatar van Aad Verbaast
    Electrische auto: Zolang het beleid van de regering is niet in charge te zijn, kun je de hoop op goed beleid wel laten varen.
    Ik kan me goed daarover opwinden. Ik wilde dat we eens goed opgeladen konden worden.
    Reactie is geredigeerd

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *