38 EUR voor elke dag dat je de stad in wilt, met een vieze auto

In Londen gaan gebruikers van vieze auto’s extra betalen als ze de stad in willen.
De congestie heffing van 10 EUR per dag had al 20% reductie gegeven. Nu komt daar een specifieke heffing bij. Heel goed. Wij praten er al jaren over, maar onze bestuurders laten de bevolking stikken. letterlijk 18.000 Nederlanders stikken 10 jaar eerder, elk jaar opnieuw.
dat is 400 stikkende Nederlanders per dag.
Onze laffe bestuurders hoeven alleen maar de aanpak van het buitenland over te nemen.
Kijk naar Londen, en Milieu Defensie roept op om het Duitse sticker systeem in te voeren.
daar zijn 3 klassen, de vieste auto’ krijgen een rode sticker, en een stad kan besluiten dat die niet de stad in mogen. Als ze de bevolking willen beschermen tegen die vervuiling.

Dus of betalen, Londen, of verbieden, Duitsland. Gewoon kiezen welke van die 2.

Voor schiphol is voor betalen gekozen,en dat het werkt is te horen aan onze top geluidsterrorist, Cerfontaine, directeur van Schiphol. Hij is bang dat 25 EUR op elke vlucht omzet zal kosten, Dat is nu net de bedoeling… Minder vluchten. Minder CO2, minder vervuiling, minder lawaai

Cerfontaine kan zich ook opvallend inzetten voor minder milieu belasting door zijn klanten, dan pas heeft hij reden om vermindering van die milieuheffiing te vragen.

Schiphol komt er nog genadig van af in het regeer akkoord.
Gezien de overlast zou hij verplicht moeten worden elke omwonende per lawaaiige overvlucht bijv 1 EUR te betalen, of 5, net zo hoog dat de omwonenden voldoende gecompenseerd worden voor de lawaai terreur die hij met zijn Schiphol de omwonenden aandoet.

Dit bericht is geplaatst in guldenlijn. Bookmark de permalink.

6 Reacties op 38 EUR voor elke dag dat je de stad in wilt, met een vieze auto

  1. PHM van de Kletersteeg zegt:

    Avatar van PHM van de Kletersteeg
    Ik hoor de millieu fanaten al zo lang en neem ze allang niet meer serieus.
    Ik heb jaren en jaren in metaalwerkplaatsen gelopen, en ik heb nog nooit iemand een onderzoek zien doen naar rookgassen van lassen.

    Vroeger was er bij risicowerk de arbeids inspectie.
    Als er gevaarlijke dampen waren, zei die: doe maar buiten, hebben de mensen geen risico.
    Nu is de arbo
    Die zegt doe maar binnen, dan blijft het millieu onder controle.
    Tja…..

    wat zal ik zeggen: millieu van de middenklasse is niet het millieu van de lagere inkomensklasse.
    Zeker niet sinds de laatste 10 jaar.

    Dus: die grote bakken: is van geen belang.

    Als dat wel van belang was, zou de overheid auto’s op gas lager belasten dan die op benzine…

  2. Henk Daalder zegt:

    Avatar van Henk Daalder
    Als het aantal vieze auto’s afneemt en de kleine schone stads autootjes toeneemt, worden we er toch een beetje beter van.

  3. Alvin Sebas zegt:

    Avatar van Alvin Sebas
    De “congestion zone” wordt ook uitgebreid naar het westen van Londen om het autoverkeer in Central London onder controle te krijgen. I couldn’t care less, to be very honest. Ik betaal liever de congestion charge dan dat ik in die vieze stinkende metro’s en treins ga zitten, of beter – staan. De congestion charge, en welke charge dan ook, wordt gewoon verwerkt in de compensations and benefits; ergo, de werkgever compenseert het en mensen accepteren dat de reistijd tussen werk en woning lang is; tenzij je bereid bent om een fortuin neer te tellen voor een flat in Central London.

  4. henk daalder zegt:

    Avatar van henk daalder
    Al van Parkeer en Reis gehoord?
    Verder kun je natuurlijk ook proberen werk te vinden buiten de drukte

  5. Alvin Sebas zegt:

    Avatar van Alvin Sebas
    Henk – werk vinden “buiten de drukte” helpt niet echt als je voor al je contacten toch steeds weer naar de drukte toe moet. Alleen als Central London collectief naar Noorwest Schotland verhuisd, wordt het hier een stuk rustiger. Maar ja, dan is de drukte weer daar…
    “Drukte” is gewoon een “fact of life”, en files, congestion tax en “variabele spitsbeprijzing” horen daar bij. Ik geloof niet dat zich dat laat oplossen.

  6. Alvin Sebas zegt:

    Avatar van Alvin Sebas
    Zie vandaag in The Sunday Times:
    Road pricing will be accepted from councils

    http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/columnists/simon_jenkins/article1400846.ece

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *