De VNG als criminele organisatie

De VNG wil dat de nieuwe “wet” luchtkwaliteit snel door de kamer wordt gejast. De VNG is een lobbyclub van onze eigen gemeentes, In dit geval wil de VNG iets doen aan de bouwblokkades die op veel plaatsen gelden als de luchtvervuiling daardoor nog erger wordt.
De VNG wil dat de lucht nog viezer wordt als ze daarmee hun klanten tevreden kunnen stellen. VNG klanten zijn hier nu even niet de gemeentes maar bouworganisaties die willen bouwen ten koste van onze gezondheid.
De VNG negeert daarmee die 16 miljoen andere indirecte klanten wiens gezondheid ze met hun keuzes bewust benadelen.
Gemeentes hebben vele effectieve mogelijk maatregelen tot hun beschikking, om de lucht schoner te maken. Dat de VNG dat bewust negeert en kiest voor het verder vervuilen van de al vieze lucht is crimineel.
Daarom is de VNG, samen met gemeentebesturen en de rijksoverheid, VVD kabinet en CDA staatssecretaris van Geel, te zien als een crmininele organisatie.

Dit VNG gedrag is net zoiets als het huisvesten van nieuwe bewoners tegenover een lekkende gifopslag, waarvan bekend is dat die schadelijk is voor de gezondheid van de bewoners. Bijvoorbeeld een stuivende asbest opslag. Het gaat bij de nieuwe wet Luchtkwaliteit vooral om fijn stof.
De fijn stof concentratei is op veel plaatsen in ons land zo hoog dat daar jaarlijks 18.000 mensen aan sterven. Daarom mag het van de EU regels niet viezer worden.

Stukje officiele tekst:
“De Europese regels inzake luchtkwaliteit hebben mede ten doel doelstellingen voor de luchtkwaliteit te omschrijven en vast te stellen die bedoeld zijn om de schadelijke gevolgen voor de menselijke gezondheid en het milieu als geheel te vermijden, te voorkomen of te verhinderen, alsmede om de luchtkwaliteit, wanneer deze goed is, in stand te houden en de luchtkwaliteit in andere gevallen te verbeteren (artikel 1 van het richtlijnvoorstel).”

Let op de woorden: “menselijke gezondheid”, voor de EU komt die op de eerste plaats. Voor de VNG en de rest van de criminele organisatie die wij tegenwordig als overheid aanduiden, komt het bedrijfsleven op de eerste plaats.

Van Geel wil in de nieuwe “wet” vervuilende projecten opdelen in kleienere stukjes zodat de extra vervuiling steeds maar 3% erger wordt. Alsof het dan niet erger is. De sterfte door fijn stof is min of meer linerair. 3% viezer is 3% meer doden. 540 extra doden per jaar, elk jaar opnieuw. En dat voor elk klein project dat onder de 3% extra vervuiling blijft.

Dan het mooiste onderdeel van de nieuwe wet, het salderings principe. Dat is een slim onderdeel. Daarmee maakt de regering lokale overheden mede schuldig aan het doorgaan met laten sterven van de burgers.
Salderen wil zeggen dat een lokale wethouder mag besluiten dat de vervuiling van eennieuwe project toegereknd mag worden aan een plek in de buurt, waar de vervuiling nog onder de EU norm is.
De EU zegt namelijk alleen dat het niet viezer mag worden als de vervuiling boven de norm is.
Dus een stad die een nieuwe weg, wijk of industrieterrein wil, mag dan zeggen dat de extra vervuiling daarvan niet telt voor de stad, maar voor het dorp buiten de stad.
Hoewel die vervuiling natuurlijk in de stad wordt veroorzaakt.
De extra vervuiling en sterfte is natuurlijk wèl in de stad. Maar er kan weer gebouwd worden, en daar is het deze criminelen om te doen.

Er zijn gelukkig vele mogelijkheden die lokale overheden kunnen benutten om zelf iets te doen aan het verbeteren van de luchtkwaliteit daarmee de sterfte onder de eigen burgers te reduceren, bijvoorbeeld:

– Veel schonere auto’s te eisen van burgers.
– Vrachtauto’s met minder dan EURO 4 motoren te verbieden in de gemeente te komen.
– Actie ondernemen dat minstens 70% van die nieuwe wijk duurzaam in schonere auto’s gaat rijden, bijvoorbeeld om te beginnen voor 70% in LPG auto’s
– Geen LPG auto geen koopcontract of huurcontract.
– Die 70% kan lager als de rest van de gemeente ook in LPG auto’s gaat rijden.
– Plannen om zoiets als de Nieuwe Stadsauto te realiseren.
– Actief openbaar groen inzetten om de stofinvangende capaciteit van het landschap, en de bermen te vergroten.
– Snel invoeren van Dynamisch Verkeers Management (DVM) in stedelijke regios

De beide laatste hebben verreweg de beste prijs/prestatie verhouding.
DVM invoeren begint met een modelstudie met een dynamische verkeersmodel.
Dat is heel wat anders dan de 25 “specialisten” de de minsister onlangs heeft aangesteld. Tenzij die deze aanpak gaan uitdragen.

Aangezien de lokale overheden deze mogelijkheden en andere onvoldoende benutten, zijn ze aan te merkenals criminele organisatie

Dit bericht is geplaatst in guldenlijn. Bookmark de permalink.

2 Reacties op De VNG als criminele organisatie

  1. Zwollywood zegt:

    Avatar van Zwollywood
    ping

  2. Helena zegt:

    Avatar van Helena
    Ik begrijp er werkelijk niets meer van.. volgens mij worden we allemaal voor het lapje gehouden. Vorige week of zo zag ik op Teletekst dat in Utrecht een veel te hoge concentratie aan Ozon werd gemeten (O3): 636! Ik heb er nog een stukje over geschreven. Dat was ’s avonds om 21.30 uur… meetfout? Twee uur later was het alweer lager (maar er stond geen zuchtje wind en het regende ook niet). Weinig meer over gehoord… het fijn stof zou ook wel meevallen zegt men. Dat blijkt ook als ik naar Teletekst kijk. Hoe komt het dan dat met ik in de zomer steeds meer vieze vensterbanken en ramen heb dan in de winter?
    Het huis wordt ook gauw vies, komt allemaal van buiten (ik heb de ramen altijd wijd open staan).

    De VNG wil alleen maar namens de gemeenten spreken en denkt niet na over het belang van de bewoners. Salderen! Dat er mensen sterven maakt niet uit. Bij de website van het KNMI zag ik een interessant stukje over luchtvervuiling in Engeland en de temperatuur in de stedelijke gebieden. Kan zeker ook van toepassing zijn in Nederland.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *