Is Cerfontaine een terrorist?

fotoEen terrorist is iemand, die al of niet als onderdeel van een organisatie, op een onverwacht moment iets vervelends en schadelijks doet, iets misdadigs. En dat niet een enkele keer, maar vaker, zodat er een verwachtings patroon ontstaat en de daarbij behorende angst. Zie eventueel ook Wikipedia

Een lang artikel over Schiphol en de lawaai overlast, gaat vooral over het onderlinge wantrouwen, tussen lawaaislachtoffers in de regio Schiphol en Schiphol en zijn gezicht Cerfontaine.
En ook het wantrouwen tussen de lawaaislachtoffers en de overheid.
Ik roep de minister op om bij geluids.net 500 meetpunten aan te schaffen. Daarmee kan de omgeving van Schiphol, Eindhoven en Zuidlimburg afgedekt worden. Kosten: ca 1 miljoen. Wat is dat op 20 miljard voor asfalt?

Bedenk bij het volgende hoeveel dat wantrouwen met meer transparantie zou worden gereduceerd.
Bijvoorbeeld met minstens 2 soorten metingen, naast de bereking van het lawaai, oals dat nu al gebeurt.
Het doel moet zijn, om lawaai slachtoffers gewoon te betalen voor de hen aangedane overlast, en zij mogen de prijs bepalen. Daarvoor meot eerst gemeten worden, en wel permanent, betalingen gaan vervolgens automatisch.
Op het kaartje is te zien dat een groot deel van Noord- en Zuidholland overlast ondervindt van Schiphol.
Al die mensen hebben recht op een tegemoetkoming.
Nacht lawaai is duurder en slaapverstorend lawaai moet goud gaan kosten.
Transparantie werk 3 kanten op, wantrouwen wordt minder, betalingen gaan gopedkoop en automatisch.
De tarieven die de slachtoffers rekenen geeft hen de mogelijkheid de veroorzakers onder druk te zetten hun lawaai te beperken. En Schiphol kan eindelijk innovatief worden.

Terreur
Wantrouwen is angst en Cerfontaine is daar partij in, als gezicht van Schiphol.
Dan de schade, in de volkskrant stond een kaartje van het vliegpatroon van starts en landingen.
Schiphol zelf was wit, onbewoonbaar gebied.
Vereder was de kaart bedekt met dikke bossen strepen van die vliegpatronen, De de olaatsen eronder warenbijna onzichtbaar. Landingen gaanheel geconcentreert over precies dezelfde banen, starts worden netjes gespreid waar dat kan tussen de kernen door. Dan is natuurlijk hard nodig want die starts maken veel lawaai. Een balans tussenduur snel stijgen met nog meer lawaai en een kleinere lawaai afdruk voor de slachtoffers eronder.
Of een goedkopere langzamere stijgingsvlucht, waarbij een veel groter gebied geterroriseerd wordt van Leiden tot Alkmaar.
Dat hele gebied is eigenlijk onbruikbaar gemaakt door Schiphol. Alleen nog geschikt voor windmolens.
Mensen die er wonen krijgen de lawaaioverlast van Schiphol voor hun kiezen.
Is dat erg? Overlast is altijd erg het is slecht voor de kenniseconomie, het weerhoudt mensen van produktief kenniswerk.
Zijn de activiteiten van Cerfontaine dodelijk, ja ook. Uit de Milieubalans 2005 , p77, (niet de Natuurbalans) van het Natuur en Milieu Planbureau, blijkt dat na fijn stof, 18.000 sterfgevallen, lawaai op de tweede plaats komt, met 2000 tot 6000 dodelijke slachtoffers per jaar.
Cerfontaine en zijn medewerkers zijn, waarschijnlijk, geen lid van de Hofstad groep of een andere erkende terreurorganisatie. Ze zijn veel schadelijker, Schiphol is über terreur. Dat blijkt uit de cijfers. Cerfontaine ligt straatlengtes voor op de Hofstad groep.

Schiphol is een overheids organisatie, de directeur kwam altijd uit een ministerie. Dus de overheid is mede schuldig aan deze dodelijke terreur.
Schuldig, want de overlast van schipol is geen natuurverschijnsel, economische argumenten werden keer op keer aangehaald om de normen weer opnieuw op te rekken.
Daarom zal Schiphol ook wel niet geprivatiseerd zijn, dan kunnen ze zich nog verschuilen achter de Pikmeer arresten. Dat zijn rechtzaken geweest waarbij ambtenaren zich schuldig maakten aan zware milieudelicten, maar werden ze uiteindelijk vrijgesproken, omdat ze dat in opdracht van de staat deden.

Schiphol economisch belangrijk?
Het is sterk de vraag hoe belangrijk dat vliegveld eigenlijk is voor economische activiteiten.
Natuurlijk werken er veel mensen, maar veel daarvan werken daar omdat Schiphol ook een groot bedrijventerrein is. Niet omdat er veel lawaai wordt gemaakt.
Na de terreuraanslag op 11 september, mocht er 3 dagen lang niet gevlogen worden in de VS.
Is daar achteraf veel economische schade van te zien? In de opbouw van de nationale schuld van de VS, een strakke lijn, schuin recht omhoog, is daar niets van te zien.

Daarom, neem eens een terreurvakantie, stop de vluchten een paar dagen en kijk wat er gebeurt.
Veel bedrijven hebben zich gevestigd en werkgelegenheid is in de regio ontstaan, door Schiphol. Maar dat zou best wel eens niet door het vliegen maar door de aanwezigheid van de andere bedrijven kunnen zijn. Het had net zo goed ergens anders kunnen ontstaan, zonder vliegveld in de buurt.
Uit een studie naar de keuze van vestigingsplaats voor japanse en chinese bedrijven in nederland stond de aanwezigheid van landgenoten bovenaan en de bereikbaarheid onderaan.
Dus als je als regio er in slaagt een ontmoetings forum tot stand te brengen, heb je geen luchthaven in de buurt nodig om bedrijven te bewegen zich te vestingen in een regio.
Wel interensante activiteiten en mogelijkheden voor kenniswerkers.
Onze bestuurders lijken nog te dom voor dit concept.
De directeir van “Eindhoven Airport” beweert dat zijn vliegveld goed is voor 3500 arbeidsplaatsen, terwijl er op Eindhoven Airport maar 35 mensen werken, dat is inclusief de kassiere van de vliegveldwinkel.
De bulk van de werkers zijn IT’ers en vrachtwagen transporteurs, omdat het bedrijventerrein daar kennelijk goedkoop is en ruime percelen heeft.
In het volkakrant artikel wordt ook genoemd dat een kosten/baten analyse van Schiphol, zeer nadelig voor Schiphol zou uitpakken, dus gebeurt het niet.
Maar met de WOB in de hand zou de beschikbare informatie toch een keer boven tafel moeten komen.
En als het te complex blijkt, kunnen we het aan de markt over laten, bewoners bepalen dan de prijs van het lawaai.

Als inwoner van de regio Eindhoven weet ik dat mensen uit het bedrijfsleven, die een keer op reis moeten, helemaal niet afhankelijk zijn van Eindhoven airport, je kiest gewoon welke luchthaven in de buurt het handigst is, of het goedkoopst, Schiphol met de trein, Eindhoven, Brussel, of Dusseldorf met de auto.

Het is dan ook fout, om als Schiphol, met meer transparantie, in de problemen komt, danmaar andere inwoners elders lawaaiopverlast aan te doen. Het lawaai moet bij de bron betreden worden.
Een blokkade op de startbaan, die door omwonenden wordt bediend, bijvoorbeeld.
En dat als noodgreep, als de transparante meet systemen niet werken.

Lawaai moet een prijs krijgen., en voorkomen van lawaai voordelig.

Dit bericht is geplaatst in guldenlijn. Bookmark de permalink.

11 Reacties op Is Cerfontaine een terrorist?

  1. christinA zegt:

    Avatar van christinA
    = je kiest gewoon welke luchthaven in de buurt het handigst is,=

    Of van waaruit de goedkoopste vlucht is.

  2. henk daalder zegt:

    Avatar van henk daalder
    Dus als de omwonenden van Schiphol hogere tarieven rekenen, dan wordt Brussel goedkoper.
    Kwam daar ook geen TGV langs?

  3. anoniem zegt:

    Avatar van anoniem
    Goed idee Henk. Waar woon jezelf?

  4. Woestijnvis zegt:

    Avatar van Woestijnvis
    Oh, sorry, ik was het hoor.

  5. Woestijnvis zegt:

    Avatar van Woestijnvis
    O, ik zie het al, bij Eindhoven

  6. henk daalder zegt:

    Avatar van henk daalder
    Schiphol heeft zich ingekocht bij Eindhoven Airport om de overloop van Schiphol hier neer te laten komen.

  7. Isis Nedloni zegt:

    Avatar van Isis Nedloni
    Lawaai….je kan er gek van worden
    Lawaai is iets wat niet lang mag
    Of chronisch overdag.
    Lawaai, je wordt er gek van!

  8. TheoB zegt:

    Avatar van TheoB
    Die cerfontaine is de grootste boef van dat clup daar op schiphol. Samen met zijn trawanten in de regering runnen ze dat bolwerk .Alles kan daar en ze komen er mee weg. Met vliegen op zich heeft het bijna niet zoveel meer te doen. Ze hebben meer vastgoed en parkeer inkomsten dan wat ze met dat vliegen vogelen.Straks krijgen jullie daar in eindhovben net zo`n rot herrie als hier .En Lelystad staat ook op de stoep voor ze.Afbranden die handel en verplaatsen naar de noordzee. Ik ben er klaar mee. Nu niet zeuren , BLa, Bla, Bla je komt hier gewoon een maandje wonen ,ben je gelijk omgeturnt. PS: dit is niet voor jouw bedoelt Henk , maar ik moest het even kwijt.

  9. AMSTERDAM CS zegt:

    Avatar van AMSTERDAM CS
    Pak van mijn hart.Lees sedert oktober ook de weerkeer van mijn artikelen over het Hollands fundamentalisme ( = de Schiphol godsdienst ) deze Hollandse uiterst fanatieke pvda/cda/vvd godsdiemst,kortom de stilte vernietigende woestijn-creatie, met voortdurende steun van een reeks van kabinetten. Volgend jaar kerst gaan 10.000 vrouwen met juist geboren babies, ieder een stal en kribbe bevolken in het Schipholactieradius van Leiden tot Alkmaar. Is al in alle stilte voorbereid. Lees er meer over op Amsterdam CS.Lees Amsterdam CS uberhaupt.

    Bet Rokkn

  10. anoniem zegt:

    Avatar van anoniem
    Ik woon zelf onder de aanvliegroute van de Bulderbaan, maar sinds de opening van de Polderbaan, is het hier heel sterk verbeterd.

  11. ben zegt:

    Avatar van ben
    De luchtvaart is een maffioze tereurbeweging.
    Alles wat een ander niet is toegestaan is haar wel toegestaan omdat ze zich heeft ingewoekerd tot de hoogste kringen van de politiek.
    Of je mensen meteen vergast of ze langzaam gek en ziek maakt, ik zie daar geen verschil.
    Ik vraag me af waar die Cerfontaine zelf woont, waarschijnlijk niet in zijn eigen shit.
    De vlieggekte is rampzalig voor de wereld, de miljarden tonnen brandstof die verstookt worden in de meest tere lagen van de atmosfeer zijn talloze malen schadelijker dan wanneer verbrand op de grond.
    Iemand die een reisje naar Tenerife maakt met zijn/haar gezel verbruikt meer brandstof als ik met mijn auto met het hele gezin in een JAAR!
    En dan moet ik hier spaarlampjes gaan kopen en de verwarming omlaag zetten.
    De luchtvaart betaalt geen ruk aan belasting op brandstof, terwijl die paar kilometer die ik rij steeds zwaader worden belast.
    Moeten we dan allemaal de auto laten staan en met het vliegtuig? Dan wordt het millieu 20 keer zwaarder belast zo niet meer.
    We worden geregeerd door idioten en gemanipuleerd door millieu criminelen.
    Een heel gebied rondom Eindhoven wordt nu ook onleefbaar gemaakt om nog meer volk voor een habbekrats over de wereld te slepen. Ik moet onderhand verhuizen omdat ik hier mijn werk niet meer kan doen vanwege de kloteherrie.
    Je wordt een millieuvluchteling, verjaagd uit je geboortestreek en die van je voorouders of je moet als een rat onder de grond kruipen in een geluiddichte bunker.
    Kan iemand mij uitleggen wat het economisch belang is van mensen naar Turkije, Thailand of weet ik waar te vervoerenn zodat ze hun geld DAAR uitgeven?
    Het enige economische belang is voor heren als Cerfontaine en zijn vazallen die over de rug van de omgeving hun gore bezigheden mogen blijven uitoefenen.
    Een vliegveld in zee is te duur. Ja… de werkelijke prijs zou eens betaald moeten worden.
    Dwing lui die anderen willen kapotmaken met hun herrie zelf onder de aan en afvliegroutes te gaan wonen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *